بایگانی دی ۱۳۹۶ :: ارادتمندان استاد شجاعی(نون .شین)

ارادتمندان استاد شجاعی(نون .شین)

یکی در تجرید الله الله گفت وآن یک در توحید انا الحق ودیگری در تقدیس سبحانی و ه ی چ در "نیستی" جُز "هو" ندانست

ارادتمندان استاد شجاعی(نون .شین)

یکی در تجرید الله الله گفت وآن یک در توحید انا الحق ودیگری در تقدیس سبحانی و ه ی چ در "نیستی" جُز "هو" ندانست

ارادتمندان استاد شجاعی(نون .شین)

هو

وذلکَ زَمانٌ لا یَنْجو فیهِ إلاّ کُلُّ مؤمنٍ نُوَمَةٍ ، إنْ شَهِدَ لَم یُعْرَفْ ، و إنْ غابَ لَم یُفْتَقَدْ ، اُولئکَ مَصابیحُ الهُدى وأعْلام السُّرى

امام العرفا و سید اولیا علیه السلام ـ در توصیف آخر الزمان ـ فرمود : زمانى مى رسد که هیچ کس در آن زمان نجات نمى یابد،

مگر مؤمن حق پرستِ بى نام و نشان که اگر حضور داشته باشد،

کسى او را نمى شناسد و اگر غایب باشد، کسى به جستجویش نمى آید.

این افراد چراغهاى هدایتند و نشانه هاى روشن براى شب روان .



این آدرس ایجاد شد جهت معرفی برخی دیدگاه ها و توصیه ها و اشارات و عبارات و خطابهای قلندر پاکباز و مخزن راز، کیمیاگر زمان و غریب دوران ،نشان دار بی نشان ،جلوه گر جمال و جلال حضرت جانان ذروه نشین بلندیهای عرفان استاد شجاعی دام اجلاله
که معمولا مطالب ایشان با نام "نون.شین" و "هیچ" در محافل معرفتی شناخته میشود.
این فقیر امید وار است با عنایات حضرت حق گوشه ای از انوار حقیقت ، که از اولیا خدا ساطع میشود را در این محیط با دوستان در میان بگذارم.
تا چه قبول افتد و چه در نظر آید.

کلمات کلیدی

۲ مطلب در دی ۱۳۹۶ ثبت شده است

۲۱
دی
اسم اعظم و نظر استاد
___________________________
در مورد اسم اعظم اسلامی که به نام « شرف الشمس » مشهور است
در مذهب شیعه به 19 فروردین توجهات زیادی هست و اعمال و آداب خاصی برای این روز آمده و درکتب ذکر دعا آمده است که : سالی یکبار شرایط مهیا شود تا موکلین خورشید به زمین آیند لذا امکان انجام این اعمال در سال فقط یک بار است آنهم فقط در شرف خورشید که خورشید درآن زمان نسبت به سایر کواکب روی زمین قدرت بیشتری دارد .
نکته اینجاست که این عمل یکبار مصرف نیزهست یعنی در واقع با کاهش اثر خورشید کمرنگ می شود . اما چون در مدت زمانی که کارائی دارد پر قدرت است به زحمتش می ارزد .
زمان حک اسم اعظم اسلامی یا شرف الشمس : از طلوع خورشید به مدت 2 ساعت که 19 فروردین در هر روز می باشد .
شرف الشمس حاصل 5 اسم اعظم خداوند است که آنها را کلمات مبارکه :
الله جمیل رحمن مؤمن نور گفته اند بجای نقش از 5 حرف اول آنها به صورت
( ا ، ج ، ر ، م ، ن می توان استفاده کرد .
شرایط نوشتن وحک اسم اعظم اسلامی .
1) هیچ خطی دوبارکشیده نشود
2) سوراخ های ستاره ، میم ها ،و واو بسته نشود .
3) خطوط ابتداء انتهای ستاره یکدیگر را قطع نکنند .
4) اندازه الف ها یکسان باشد .
5) واو آخر ( واو معکوس = تنکیس ) روی تمام نقش کشیده شود .
6) اگر روی کاغذ نوشته شوند با گلاب زعفران نوشته شوند .
دونکته مهم :
1) اگراز نگین استفاده می کنید سعی کنید هرسال درساعت ذکر شده با آداب کامل بوسیله یک سوزن روی نقش کنده را دوباره خراش دهید .
2) اگر روی کاغذ نوشتید آنرا بازنکنید. به کسی نشان ندهید در آخرین چهارشنبه سال به آب روان بسپارید .
خاصیت : گشایش امور و مشکلات .
بازشدن ابواب روزی و رزق
عزت ومقام رفیع یافتن
حفاظت اموال .
حفاظت درمقابل بد گویان . زبان بند ، بخت گشای بسیار مؤثر .
جلب محبت واحترام و مجذوب نمودن افراد .
این نقش 13 حرف دارد :
4 حرف از تورات
4 حرف از انجیل .
و 5 حرف از قرآن کریم .
شیخ احمد احسائی با اشاره به کلمه « واو» و احتساب ارزش عددی حروف
( واو عدد 6 . الف عدد 1 . واو دوم 6 ) می نویسد منظوراز الف مابین دوحرف « واو » ظهور قائم و از « واو » طرفین منظورشش هزار سال الهی قبل وبعد ازقائم است .
درتفسیر « هاء » که به زبان عربی است و مخاطب آن سید یحیی وحید است آمده :
«بسم الله الرحمن الرحیم الحمدلله الذی جعل طراز الواح الابداع طراز الالف القائم بین الحرفین الذی لاح واشرق بما استشقق واستنطق »
این توقیع به « تفسیرالفین » نیز معروف است

اما استاد در این باره به سالک مُصرّ فرموده اند

تا به کی، در به درِ یافتن اسم اعظمی ؟
اسم اعظم از هر اسمی به تو نزدیکتر است، به شرطی که درون از غیر حق فارغ کنی...
تا به کی، حکایت قبض و بسط پریدن با طائران عرفان .
سیمرغ عرصهء قدم را با دوایر حدث چه کار.
بی خویشان کمان قاب قوسین گسیخته
و از جماعت ارنی گوی گریخته
و آبروی ملاعبِ مشاهده و معاینه را ریخته اند...
واز بازیهای سکر و صحو تلوین و تمکین
و انا الحق گویی های ناتمان دوری جسته اند و
از میانهء لغات این کلمات («هَٰذَا رَبِّی» و «إِنِّی عَبْدُ اللَّهِ»)
را برگزیده اند...
تو نیز پند پیر بپذیر ...
۰۷
دی
نون. شین (شجاعی) شاعر و عارف معاصر مروّج طریقهء سلوکی بر پایهء تَرک است... (مطالب ایشان بیشتر به نام هیچ همدانی منتشر می شود)

که از نگاهی بسیار بالاتر به عرفان عامیانه ی امروزمی نگرد و همین بینش متعالی و نو بسیاری از حقیقت جویان واقعی را به ایشان متمایل کرده است.

چنانکه در آثار منثور و منظومشان اشاراتی به تروک دارد.

رهرو حقّ بر سَرش دارد کلاه چار تَرک

تَرکِ دنیا، تَرکِ عُقبی، تَرکِ مولا ، تَرکِ تَرک

این توصیه را همیشه به همرا هان دارند:

همچنان قاعدهء "تَرک" را روشمندترین قاعده و مؤثرترین سیر و سلوک میدانم

هر ترکی را حاصل کشفیست تا ترکی دیگر، تا رسی به ترک حجاب عشق و ...

مثنوی هیچستان و مجموعه اشارات و عبارات و از آثار ایشان است
باتو گویم راز و رمز معنوی

در سخن های به ظاهر مثنوی

بشنو از من گویمت تا، چیست حق

در ،درونت نوری از شمسیت حق

ذره ذره ذکر حق را یاد کن

خویش را از بندها آزاد کن

ذکرحق را گر بگویی بی شمار

وحدت اندر کثرتش بینی ، قرار

چون ببینی آن یکی را در همه

فارغی از قیل و قال و همهمه

...

سبکِ نوشتار ایشان همچون عرفای گذشته همراه با پند اندرز شیوا و حلاوت مخصوصی ست و سماع را به شیوه ای بدیع در انوار الابرار بیان کرده اند،
نوای عندلیب الست برای مرغان ازل خوش باشد
سماع را مباح گفته اند بر عاشق،
و حرام برعامی...
طالب سماع چون ازصدای شهوت بَری و ازصفای عبادت قوی باشد سمیع حاضری می شودکه در حق از حق برحق و باحق باشد...
کلید گنج حقیقت سماع است،
برخی به مقام شنوند
و برخی بر حال
برخی بر مکاشفه
برخی بر مشاهده
یکی در عتاب و یکی درمآب ویکی در وصال ویکی در جمال...